Kauniit, rohkeat ja konvertoivat.
Verkkosivu-uudistuksessa suunnittelijamme pähkäilee useiden eri tavoitteiden ratkaisemista. Tavoitteita ovat tyypillisesti brändin vahvistaminen tyylikkäällä ulkoasulla, moitteeton käyttökokemus ja sisältöjen optimaalinen esittäminen.
NJC:n tapauksessa kiinnitimme erityistä huomioita myös konversioihin, eli tässä tapauksessa kävijöiden ohjaamista kohti työhakemuksen lähettämistä. Lisäksi pyrimme huomioimaan kohderyhmää astetta rohkeammalla viestinnällä.
Vertaile sivustoa ennen / jälkeen raahaamalla keskeltä:
Mobiili ensin.
Njc.fi verkkosivujen liikenteestä noin 75% on mobiilikäyttäjiä. Tämän vuoksi lähdimme projektiin ja suunnitteluun vahvasti mobiili edellä. Suunnittelimme käyttökokemuksen ja käyttöliittymän lähtökohtaisesti mobiilikäyttäjiä ajatellen, suurempien tietokonenäyttöjen käyttäjien tullessa kakkosena prioriteetissa.
”Mobiili ensin” lähestymistapa suunnittelussa on useissa verkkosivuprojekteissa perusteltua, jota soisi alan tekijöiden keskuudessa näkevän enemmänkin.
Markkinointiin lihaksia uusilla sisällöillä.
Nordic JobCentren liiketoiminnan ytimessä on henkilöstövuokraus. Työpaikkojen näkyminen verkossa on heille siis ensisijaisen tärkeää. Vanhoilla verkkosivuilla käyttäjä heitettiin työpaikkailmoituksista toiselle verkkosivulle, joka on kaukana optimaalisesta ilmoitusten hyödyntämisestä.
Ratkaisimme asian toteuttamalla integraation NJC:n työpaikkailmoitus-järjestelmään. Nyt ilmoitukset haetaan verkkosivuille automaattisesti toisesta järjestelmästä. Käyttäjä löytää kiinnostavat työpaikat nopeammin hakusuodatusten avulla ja NJC:n markkinointi pystyy hyödyntämään työpaikkailmoitus-sisältöjä paremmin.
WordPressin potentiaalin valjastaminen.
Pääsimme verkkosivujen toteutuksessa valjastamaan koko WordPressin sisällönhallinnan potentiaalin asiakkaan käyttöön.
Erilaisia sisältöjä hallitaan omista sisältötyypeistään ja järjestetään jaotteluilla. Sivujen eri elementtejä voidaan käyttää uudelleen ja järjestää lohkoina WordPressin omassa editorissa. Sisältöä haetaan ajastetusti myös ulkoisesta järjestelmästä, keventäen työtaakkaa ja luoden uusia markkinoinnin mahdollisuuksia.
Kaikki tämä luonnollisesti latausnopeudet, hakukoneoptimointi, saavutettavuus ja jatkuvuus huomioiden.
”Parasta projektissa oli toimiva yhteistyö, viestinnän sujuvuus selkeä sitoutuminen tekemiseen. Tykkään tosi paljon teidän tyylistä toimia ja hoitaa asioita! Herätitte projektin aikana kipinän päivittää omaa osaamista nettisivujen teossa. Kiitos!”