Fidelix.com verkkosivuprojekti

Edelläkävijän tekniikkaa rakennusautomaation edelläkävijälle.

Fidelix toimittaa älykkäitä rakennusautomaation tuotteita ja ratkaisuja Pohjoismaihin. Tällä hetkellä yritys työllistää lähes 300 alan ammattilaista Suomessa.

Fidelixin vanhojen valmispohjaan toteutettujen verkkosivujen muokkaus oli harmillisen hankalaa. Myöskään visuaalinen ilme ei välttämättä herättänyt kaivattua tunnetta edelläkävijän toiminnasta. Lisäksi kolmekieliset sisällöt olivat hankalasti hajautettuna omiin sivustoihin.

Kaivattiin muutosta ja tekniikkaa, joka säästäisi aikaa ja hermoja. Arcode valikoitui verkkosivuprojektin tekniseksi toteuttajaksi, kun taas All Out Agencyn Jussi Korhonen hoiti suunnittelupuolen.

Vuosi

2023

Tekijät

  • Arcode (tekninen toteutus)
  • All Out Agency (suunnittelu)

Projektin tavoitteet

  • Hermojen ja ajan säästäminen vaivattomalla sisällönhallinnalla
  • Mielenrauhan lisääminen verkkosivujen varmatoimisemmalla tekniikalla
  • Kolmen sivuston yhdistäminen yhdeksi kokonaisuudeksi

Mitä tein

  • Verkkosivujen tekninen toteutus
  • WordPress-sisällönhallinta
  • Kehitysprojektin johto
  • Monikielisyys
  • Tuotekatalogi
  • Hakutoiminnallisuudet
  • Sisältömigraatio
  • Ylläpito ja jatkokehitys

Hermojen ja ajan säästöä vaivattomalla sisällönhallinnalla

Verkkosivu-uudistuksen keskeisenä tavoitteena oli uudistaa sisältöjen hallintatyökalut ja tehdä laaja sisältömäärä vaivattomasti muokattavaksi.

Jaottelimme sisällöt omiin tyyppeihinsä ja hallintanäkymiinsä. Rakensimme WordPressin lohkokirjastoon monipuoliset sisältöjen rakennuspalikat. Näillä lohkoilla on nyt näppärä muokata ja rakentaa sisältöjä samanlaisesta näkymästä, kuin miltä ne sivuillakin näyttävät.

Kun vielä eri kieliversioiden hallinta on keskitetty yhteen paikkaan, niin sisältöjen muokkaus on jatkossa helppoa ja jopa hauskaa!

Tuotekatalogilla tavarat tehokkaasti esille

Tuotteita myyvän yrityksen verkkosivujen yksi päätarkoituksista on luonnollisesti esitellä tarjottavia tuotteita.

Rakensimmekin verkkosivuille kattavan tuotekatalogin. Tuotteet tarjoillaan sieltä omissa tuotekateogrioissaan, monikielisten tuote-esitteiden ja tarjouspyyntölomakkeiden kera.

Fidelix tuotekatalogi

Optimaalista suorityskykyä ja muuta tekniikkaa

Myös latausnopeuksien ja suorituskyvyn optimointi oli osa onnistunutta teknistä toteutusta. Verkkosivut saavuttavatkin erinomaisia pisteytyksiä Googlen suorituskykymittareilla. Monet sivut saavat täydet 100/100 pistettä useissa mittauskategorioissa.

Suorituskyky saatiin optimoitua mm. kevyellä ja räätälöidyllä koodilla, automaattisella kuvien optimoinnilla sekä noudattamalla parhaita koodauskäytänteitä.

Nörttikollegojen iloksi alla vielä muutama tekninen speksi projektista:

  • ACF:llä räätälöityjä lohkoja toteutettu 12 kpl
  • Käytetyt teknologiat: HTML, (S)CSS, PHP, JavaScript (vanilla), Git
  • 189 tehtyä committia

Yhteenveto

Lopputuloksena Fidelix verkkosivuista kuoriutui selkeä ja visuaalisesti kiinnostava kokonaisuus. Sivusto palvelee suunnitellusti liiketoiminnan tavoitteita. Sisällönhallinta sujuu mutkitta. Tekniikkaan tehtyjen panosten ansiosta verkkosivujen jatkokehitys on vaivatonta ja elinkaaresta voi odottaa pitkää.

Projektin jälkeen yhteistyö on jatkunut sujuvasti verkkosivujen ylläpidon ja jatkokehitystöiden merkeissä.

Mitä mieltä asiakas oli?

Kaiken kaikkiaan olen todella tyytyväinen projektiin. Parasta oli nopeat vastaukset ja loistava asenne, jossa asiakasta todella kuunnellaan ja epäkohdat korjataan välittömästi.

Minea Harju

Minea Harju

Digital Marketing Manager, Fidelix Oy

Muita töitä Katso kaikki työnäytteet